5 Aralık 2011 Pazartesi

Neden bir blog


                                                                                                              *

Lepisteslerle ilgilenirken onların bana verdiklerini,hissettirdiklerini,edindiğim ve edineceğim tecrübeleri,tüm öğrendiklerimi(doğru-yanlış) burada diğer lepistes severlerle paylaşmak istedim .Ayrıca yeni bir lepistes akvaryumu kurma sürecinde daha bilgili,bilinçli olmak için araştırma yaparken öğrendiklerimi ,hem kendime bir arşiv olması  hem de hazır bazı bilgileri bulmuşken diğer lepistes severlerle paylaşmak için ,bir blogta toplamaya karar verdim.Araştırma yaparken yurt dışında bu tür blogların çok fazla olduğunu gördüm. Siz lepistes severlerin de yardımlarıyla, bir lepistes blogu olsa bilgileri ,tecrübeleri paylaşsak belki bir başlangıç olur ve bu tür girişimler çoğalır.

Lepisteslerle ilgileniyorum çünkü bu balıkların akvaryum ortamına diğer balıklara göre daha uyumlu olduklarını,doğal yaşamlarına daha yakın yaşama şekilleri gösterdiklerini düşünüyorum.Taşların üzerindeki yosunları yemeleri,erkeklerin kur yaparken sergilediği şovlar,çiftleşmeleri,doğurmaları...Kısacası doğal ortamlarına yakın bir akvaryum içinde mutlu olmaları ve bu hallerinin bana huzur vermesi dolayısı ile onları seviyorum.Evet çok güzel renklere ,kuyruklara sahipler belki ama öyle olmasaydı da küçük akvaryumlarında bana doğal yaşamdan bir kesit sundukları için ben yine onları severdim.Diğer balıkları da çok tanımam ama bana doğal ortamında yaşıyormuş hissi veren başka balık olmadı.Hepsi 'ben burada olmamalıyım,beni buradan çıkar' der gibi bakıyorlardı bana.Lepistesler ise sürekli gülümsüyor sanki.

Bunun yanı sıra bu blog akvaryum hobisinde yeni gelişmeler,lepisteslerle ilgili haberler,makaleler,çeviriler ,fotoğraflar,videolar ile tecrübeli takipçilerin de ilgisini çekecek bir blog olacak.Böylece ben de çok şey öğreneceğim sizlerle birlikte.

Lepistslerle ilgili bilgiler o kadar çok ,dağınık ve farklı ki.Bazı bilgileri ancak kimi yabancı sitelerde bulmak mümkün oluyor.Birçok kaynaktan topladığım bilgileri burada derlenmiş bir halde bulacaksıznız.Bu da sizin işinizi kolaylaştırıp zaman kazandıracak.Doğrudan alıntı yazı olmayacak,bilgiyi alıp sizinle paylaştığım yazıların  linklerini vereceğim.Böylece hem herkes kendi yorumu ile yazıyı okuyacak hem de bilgisi alınan yazarın kim olduğu emeğine,bilgisine saygı ifadesi olarak belirtilmiş olacak.Paylaşılan fotoğraf ve videoların da sahipleri mümkün olduğunca belirtilecek.

Bütün amaç bilgileri bir yerde toplayıp işleri kolaylaştırmak ve bilinçli ,doğaya saygılı lepistes severler,doğa severler yaratmak yada zaten böyle olan kişilerle birşeyler paylaşmak.Kişi akvaryum hobisi ile neden ilgilendiğini kendisine sormalı.Yanıtı burada bulursa ne mutlu bana.Hobi sizi yormamalı,dinlendirmeli.Her şeyi basit bir şekilde halledeceğiz.En basit ,en kolay,en keyifli,en doğal.

Teşekkür
Bu blogun hazırlanma aşamasında bana fikir ve önerileri ile yardımcı olan Sayın Eray Gürdoğan' a teşekkür ederim.

* Fotoğraf:İnternet ortamından alınmıştır.

2 yorum:

  1. Altuğ Bey hayırlı olsun. Bazı bilgiler için yabancı sitelere yönlendirme yapmışsınız oysa bu bilgilerin fazlası ve türkçesi Lepistes Derneği Türkiye'nin desteklediği forum olan www.lepistes.org da mevcut. Keşke bu yönlendirmeler Türk forumu dururken yabancı sitelere olmasa idi. Tabi bu temennimdir tercihinizede saygı duyuyorum.

    Barış Er

    YanıtlaSil